GOO opvang op De Raagten

Het kinderdagverblijf is samen met de basisschool en BSO onderdeel van Kindcentrum De Raagten in Beek en Donk. Naast onderwijs bieden we in het kindcentrum ook kinderopvang; dagopvang, peuteropvang en buitenschoolse opvang. Door opvang en onderwijs op elkaar af te stemmen zorgen we voor optimale ontwikkeling van uw kind. Op De Raagten bereiden we kinderen van 0 tot 13 jaar voor op hun toekomst.

Dagopvang

Kinderdagopvang van Goo is een ideale locatie voor kinderen van 0 tot 4 jaar om lekker te spelen! De gezellige groepsruimtes en de uitdagende buitenruimte maken De Raagten een meer dan geschikte dagopvanglocatie. Onze pedagogisch medewerkers dragen met veel enthousiasme uitdagende activiteiten aan en zorgen voor een veilige omgeving waarin uw kind zich thuis voelt.

Babygroep de Molletjes (van 0 tot 2,5 jaar)

Wij werken op de babygroep met de visie van Emmi Pikler; volgens Emmi Pikler worden alle baby’s leergierig en nieuwsgierig geboren. Een baby ontwikkelt zich het beste als hij zoveel mogelijk zelfstandig, onafhankelijk, op eigen initiatief en in zijn eigen tempo de wereld en zichzelf kan ontdekken. Hierbij staan bewegen, spelen en verzorgen centraal, maar het allerbelangrijkste is een goede hechting tussen een baby en zijn verzorger(s). Om zich vrij te bewegen en zelfstandig te spelen en leren, moet de baby zich namelijk veilig en vertrouwd voelen.  Een baby heeft nog een eigen ritme en deze wordt gevolgd in overleg met ouders. In de groep spelen maximaal 12 kinderen.

Peutergroepen; de Uiltjes (van 2 tot 4 jaar) en de Vosjes (van 3 tot 4 jaar)

De uiltjes en de vosjes zijn in de ochtend gemengd, dit om meer gepast aanbod te bieden aan de verschillende leeftijden. Na 12.30 uur zullen de kinderen van de dagopvang weer samenvoegen bij de uiltjesgroep. Bij de Uiltjes zitten maximaal 12 kinderen in een groep met twee pedagogisch medewerkers en bij de Vosjes maximaal 16 kinderen met twee pedagogisch medewerkers. Wij bieden alle kinderen op de dagopvang VVE (voor-en vroegschoolse educatie) aan. Spelenderwijs stimuleren wij de kinderen in hun ontwikkeling. Uiteraard maken de kinderen ook veel gebruik van de natuurlijke buitenruimte.

Nieuwsgierig? Wij nodigen u van harte uit voor een rondleiding! Zie ook www.stichtinggoo.nl

Buitenschoolse opvang (BSO)

De BSO heeft een groep van maximaal 20 kinderen, binnen de Kameleons worden de jongste kinderen van 4-7 jaar opgevangen en bij de Duizendpoten kinderen in de leeftijd van 7-9  jaar.

Kinderen kiezen zelf wat en waar ze willen spelen. Daarnaast zorgen de medewerkers altijd voor een of meerdere leuke activiteiten. Daardoor zijn de activiteiten thematisch uitgewerkt en bedoeld om spelenderwijs de ontwikkeling van het kind te stimuleren.

In het ontmoetingscentrum is de Tiener BSO; de Avonturiers, gevestigd. Zij verblijven in de ruimte van de Boemerang. Binnen deze BSO groep worden de kinderen van 9 jaar en ouder opgevangen. Er wordt hier een duidelijk beroep gedaan op de zelfstandigheid van de kinderen. De essentie van de Tiener BSO is dat kinderen in overleg met de ouders veel meer vrijheid krijgen. Ze gaan, na toestemming van ouders; zelfstandig naar de BSO, eventueel boodschappen doen of naar de bibliotheek. Het accent  van de Tiener BSO ligt echt bij de vrije keuze.

Nieuwsgierig? Wij nodigen u van harte uit voor een rondleiding!  Of kijk op www.stichtinggoo.nl